Beige%20-%20Tankeboble%20-%20dag

Lillesøstra mi må flytte

hei ej e 13 å lillesøsta mi må flytte fra familien

Når du er 13 år og har ei lillesøster som må flytte fra familien kan vi forstå at det kan dukke opp mange ulike følelser og spørsmål. Da kan det være bra å få snakke med noen om hvordan du har det og det du lurer på.

Noen synes det er godt å snakke med noen de kjenner godt, sånn som mamma og pappa eller andre i familien. Men av og til kan det være vanskelig å snakke med de nærmeste fordi man kan være redd for hvordan de vil reagere og kanskje bli enda mer lei seg, slitne eller bekymra. Det betyr ikke at det er noe feil med noen, men at det kan kjennes tryggere å snakke åpent med noen utenfor familien.

Noen utenfor familien som du kan snakke med kan være helsesykepleier, lærer eller miljøarbeider på skolen, foreldra til en venn eller kanskje en voksen på ungdomsklubben eller en annen fritidsaktivitet.

Noen synes det kan være godt å snakke med noen som de ikke kjenner i det hele tatt. Da kan en hjelpelinje med chat eller telefon være fint å prøve. Du kan gjerne ta kontakt med oss på ungepårørende.no sin chat eller telefon (90904848) for å lufte litt om hvordan du har det med det at søstra di må flytte fra familien.

Vi sender deg gode tanker og ønsker deg lykke til med å finne noen som du kan snakke med om hvordan du har det.