Beige%20-%20Snakkebobler%20-%20dag

Har følt meg lonly så sykt lenge

Så eg tror eg har kroppspress

Føle at eg bare vil presse inn magen når eg e i nærheten av andre.

Og så e eg forelska i ein gutt men han e ein av “di kule”

Og så ja eg tror di vett de får ein gong var eg så dum at eg sendte ein anonym melding te han som di då fant ut at det var meg 😅 Så di har gitt meg sånne blikk.. Og ja har ikkje vært så populær lenger nei- Men haha har aldri vært populær uansett såååå😕 Uff

Men ja har følt meg lonly så sykt lenge- Sånn at nesten ingen bryr seg om meg.. Ivertfall siden crushet mitt hater meg🤭 Å eg e så dumm!

Det er jammen ikke så lett å være ungdom og det er veldig forståelig at du kan kjenne på både kroppspress, føle deg lonely og tenke om deg selv at du er dum. Det skjer mye med deg og rundt deg nå, og jeg tror mange kan kjenne seg igjen i det du beskriver. Du er altså ikke alene om å ha det sånn!

Når det kommer vanskelige tanker og følelser kan det være ekstra vanskelig å gå med dem alene. Da kan det være godt å snakke med noen om hvordan du har det. Det kan gjøre at det kjennes litt lettere og ikke så lonely, og det kan kanskje gjøre at du finner ut måter du kan få det litt bedre på.

Ofte når vi deler vanskelige tanker med noen vi stoler på så mister de litt kraft og vi kjenner oss ikke så alene. Vi kan også finne ut at det negative vi tenker om oss selv ikke stemmer så godt med hvordan andre tenker om oss.

Det er mange det går an å snakke med om hvordan du har det. Det kan være en god venn, noen i familien din, noen på skolen eller kanskje på en fritidsaktivitet? Bare du vet hvem som det går an å prøve å snakke med for deg. Kanskje helsesykepleieren eller en miljøarbeider på skolen din kan være den du kan snakke med? De har god greie på hvordan det kan være å være ungdom og hva som kan hjelpe.

Du skriver at du har følt deg lonely så sykt lenge. Jeg håper du finner noen å snakke med som kan gjøre at du føler de bryr seg om deg og som kan gjøre at du ikke trenger å føle deg fullt så lonely. Om den første du prøver å snakke med ikke forstår, så prøv en annen. Det finnes gode folk som ønsker å være til hjelp.

Du kan også ringe oss på 90904848 om du ønsker å begynne å snakke med noen som ikke vet hvem du er. Snakk om psyken og Kors på halsen er andre hjelpelinjer som det går an å kontakte anonymt.

Lykke til og gode tanker til deg!