LUKK BREV

Ej he lyst å gi opp

Ej he lyst å gi opp. He dritmye kjærlighetssorg det blei slutt i oktober han tvang mej å sende nudes til han. Ej he angra sida oktober vil bare lyst å ta selvmord ej ser ikke lys å leve egentlig Ikke legg det i poskassa

Det høres skikkelig vanskelig ut å ha det sånn som du har det nå. Det er veldig bra at du skriver til oss, sånn at du kan finne ut hva du kan gjøre for å få det litt bedre.

Det er veldig forståelig at du kjenner på vonde, triste og håpløse tanker når du har kjærlighetssorg. Sterke følelser er vonde og kan være vanskelige å håndtere, men de er naturlige og hører livet til.

Det å ikke ønske å leve lenger er tungt å bære alene. Når en får slike tanker trenger en hjelp og støtte fra trygge voksne som vil en vel. Det finnes mange voksne som både kan og vil hjelpe deg i dette vanskelige du nå står i, så derfor er det godt at du ber om hjelp.

For mange kan det være godt å snakke med noen du stoler på og som kjenner deg, sånn at du ikke går med dette alene. Å dele det som er vanskelig med noen kan gjør at det ikke føles så ensomt og vondt, samtidig som de du deler det med kan hjelpe deg å finne ut hva som kan gjøre at du kan ha det litt bedre.

Det kan være noen voksne du kjenner godt og stoler på eller en god venn, eller noen andre. Noen synes det er godt å snakke med noen utenfor familien som ikke blir så bekymra, mens andre synes det er best å snakke med mamma eller pappa. Du vet best hvem som er god for deg.

Du skriver at du ble presset til å sende «nudes» og at du nå angrer på dette. Det vet vi at mange synes er veldig vanskelig. Vi tenker at du har gjort deg noen erfaringer nå, som kan komme til nytte seinere i livet. Å gjøre ting en angrer på og finne ut av hvem en er, og vil være, er noe som hører ungdomstiden til. Fremover kan disse erfaringene hjelpe deg til å ta gode valg, og til å kjenne igjen farer som du vil unngå. Og husk; ingen har lov til å tvinge deg til noe med kroppen din som du ikke ønsker selv.

Det er kanskje vanskelig å tro på nå, men det finnes hjelp og det vil bli bedre. Om du synes det er vanskelig å snakke med noen du kjenner så kan du ringe oss på 90904848.

Du kan også gå inn på ung.no som er en nettside for ungdom. Der har de mange tips og innspill og du kan lese om hva andre ungdommer i lignende situasjoner tenker og lurer på.

Vi sender deg gode tanker og håper at du har noen gode rundt deg på veien videre!

LUKK BREV
POST

Jeg er redd for at jeg og familien min skal få corona

Hei.